Main content blocks

Adam Chudecki

Adam Chudecki

dr hab. inż.

Kraj
Polska
Miasto
Łódź
Afiliacja
CMF, Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki – Prorektor ds. Kształcenia

O mnie

PROFIL ZAINTERESOWAŃ NAUKOWYCH, LISTA PUBLIKACJI, PROPONOWANY TEMAT ROZPRAWY DOKTORSKIEJ:

link

______________________________________________________________________________________

E-MAIL: 

adam.chudecki@p.lodz.pl

______________________________________________________________________________________

KONSULTACJE:

Konsultacje w semestrze letnim roku akademickiego 2024/25 odbywają się w czwartki w godzinach 19:30-20:30 zdalnie na platformie MS Teams. Osoby które preferują konsultacje "w realu" proszone są o wcześniejszy kontakt w celu ustalenia szczegółów spotkania.

.

______________________________________________________________________________________

KURSY PROWADZONE W SEMESTRZE ZIMOWYM 2024/25:

IBP 2024/25 lato, laboratorium, poniedziałek 8-10

Biotechnologia 2024/25 lato, laboratorium, poniedziałek 10-13


KURSY PROWADZONE W SEMESTRZE ZIMOWYM 2024/25:

Planowanie Przestrzenne 2024/25 zima, wykład, piątek 8-10

Planowanie Przestrzenne 2024/25 zima, laboratorium, wtorek 10-12

Informatyka 2024/25 zima, laboratorium, wtorek 8-10

Informatyka 2024/25 zima, laboratorium, czwartek 8-10

Informatyka 2024/25 zima, laboratorium, czwartek 10-12

Informatyka 2024/25 zima, laboratorium, piątek 10-12

Elektronika i Telekomunikacja 2024/25 zima, laboratorium, środa 8-10

Architektura 2024/25 zima, laboratorium, poniedziałek X1, 8-10

Architektura 2024/25 zima, laboratorium, poniedziałek X2, 8-10  

Architektura 2024/25 zima, laboratorium, poniedziałek X2, 10-12 



_____________________________________________________________________________________

WAŻNE UWAGI:

Niektóre pytania studentów (zadane poprzez e-mail bądź chat na platformie MS-Teams) są ignorowane. Z zasady nie odpowiadam na:

  • pytania dotyczące szczegółów sprawozdań z laboratoriów lub szczegółów problemów poruszanych na wykładach - w tym celu proszę zgłaszać się na konsultacje.
  • pytania, na które jednoznacznie odpowiada Regulamin Studiów na PŁ, karta przedmiotu, Regulamin Laboratorium Fizyki CMF lub wytyczne ogólne i szczegółowe zamieszczone na moim profilu.
  • pytania dotyczące zasad zaliczeń lub ilości terminów poprawkowych (kwestie te jednoznacznie wyjaśnia karta przedmiotu i zostały one w szczegółach omówione na pierwszym wykładzie lub pierwszych zajęciach laboratoryjnych).
  • pytania, na które odpowiedź można znaleźć na moim profilu.

Przepisywanie ocen cząstkowych:

  • Studenci ubiegający się o przepisanie oceny cząstkowej (z laboratorium lub z wykładów) są zobowiązani do zgłoszenia się na pierwszy lub drugi wykład w semestrze, oraz (koniecznie!) kontakt e-mailowy (w e-mailu proszę przedstawić swoją sytuację, umieścić odnośniki do karty ECTS przedmiotu, na podstawie którego wnosi się o przepisanie oceny oraz przekazać dowód zaliczenia przedmiotu i ocenę, jaką się uzyskało). Brak kontaktu e-mailowego oznacza brak przepisania oceny. Proszę pamiętać, że ocena cząstkowa z przedmiotu nie jest przepisywana automatycznie. Każdy wniosek o przepisanie oceny jest oceniany indywidualnie. 

Przepisywanie ocen pełnych:

  • Decyzję o przepisaniu pełnej oceny z przedmiotu podejmuje jedynie Prodziekan do spraw studenckich na danym wydziale.

_____________________________________________________________________________________

Generalne zasady uczestniczenia i zaliczenia laboratoriów z fizyki (wspólne dla wszystkich kierunków)

  • Aby zaliczyć laboratorium, należy:

    1. Wykonać wszystkie planowane doświadczenia
    2. Zaliczyć wszystkie sprawozdania
    3. Zaliczyć testy z opracowywania danych doświadczalnych
    4. Zaliczyć ćwiczenia w trybie flipped education (dwa dla laboratoriów 12-ćwiczeniowych, jedno dla laboratoriów 6-ćwiczeniowych).
  • Pierwsze sprawozdania są zespołowe (sześć dla laboratoriów 12-ćwiczeniowych, trzy dla laboratoriów 6-ćwiczeniowych). Oznacza to, że sprawozdanie wykonuje grupa i ocena jest wspólna dla wszystkich członków grupy.  Pozostałymi sprawozdaniami (sześcioma dla laboratoriów 12-ćwiczeniowych, trzema dla laboratoriów 6-ćwiczeniowych) członkowie danego zespołu dzielą się w proporcjach 2-2-2 (dla laboratoriów 12 ćwiczeniowych) lub 1-1-1 (dla laboratoriów 6 ćwiczeniowych). Sprawozdanie takie wykonywane jest przez jednego członka zespołu i ocena idzie tylko na jego konto.
  • Podczas przygotowywania sprawozdania, proszę zwrócić uwagę na następujące elementy:

    1. Syntetyczny opis przeprowadzonego doświadczenia.
    2. Tabela z wynikami pomiarów i właściwymi jednostkami.
    3. Prawidłowy wykres z opisanymi prawidłowo osiami, jednostkami, dopasowaną krzywą i współczynnikami krzywej z odpowiednimi jednostkami.
    4. Obliczenia z prawidłowymi jednostkami.
    5. Prawidłowo zapisany wynik końcowy.
    6. Wnioski końcowe (najważniejszy punkt sprawozdania).
  • Nieobecność na zajęciach trzeba odrobić w przedostatnim lub ostatnim tygodniu semestru. Osoba odrabiająca ćwiczenie przygotowuje z niego oddzielne sprawozdanie. W trakcie semestru można mieć co najwyżej dwie nieobecności. Nie wprowadza się rozróżnienia między nieobecnością usprawiedliwioną i nieusprawiedliwioną.
  • Zakres materiału obowiązujący na zajęciach realizowanych w trybie flipped education każdorazowo ustala prowadzący zajęcia. Pytania kontrolne zawarte w instrukcji do ćwiczenia generalnie nie pokrywają się z materiałem obowiązującym przy flipped education. Student powinien zgłosić się do prowadzącego i przedyskutować z nim zakres materiału teoretycznego.
  • Metoda flipped education zazwyczaj realizowana jest w trzech krokach: 1) - teoretyczny opis zjawisk badanych w trakcie doświadczenia; 2) - metodologia zastosowana w trakcie doświadczenia i jego cel; 3) - metoda opracowania danych doświadczalnych.
  • Usunięcie grupy lub studenta z zajęć może mieć miejsce, gdy stwierdzi się

    1. Całkowity brak wiedzy na temat wykonywanego ćwiczenia.
    2. Nieprzygotowanie do flipped education.
    3. Użycie telefonu komórkowego w celach innych, niż dydaktycznie uzasadnione (przez "dydaktycznie uzasadnione" rozumie się przejrzenie instrukcji do ćwiczenia bądź użycie kalkulatora).
    4. Rażące złamania przepisów pracowni i przepisów BHP (np.: spożywanie posiłków na laboratorium, picie napojów, inne zachowania zagrażające bezpieczeństwu swojemu i innych studentów, pojawienie się na laboratorium pod wpływem alkoholu lub środków psychoaktywnych).
  • Jeśli stwierdzi się oszustwo (sprawozdanie ściągnięte z sieci, zafałszowane pomiary, itd.) ćwiczenie uznaje się za niewykonane a grupa musi je odrobić podczas terminu odróbkowego.
  • Niedostarczenie sprawozdania w terminie (czyli tydzień po wykonaniu ćwiczenia (dla laboratoriów 12 ćwiczeniowych) lub dwa tygodnie po wykonaniu ćwiczenia (dla laboratoriów 6 ćwiczeniowych)) skutkuje wystawieniem oceny 0.
  • Trzykrotne niezaliczenie sprawozdania z tego samego ćwiczenia (czyli trzykrotne uzyskanie oceny 0 lub oceny 2) skutkuje koniecznością jego powtórzenia. 
  • Wszystkie oceny cząstkowe liczą się do średniej.

______________________________________________________________________________________

PRZYDATNE MATERIAŁY DYDAKTYCZNE:


W szczególności proszę zapoznać się z filmem w którym omawiany jest problem zaokrąglania wyniku i błędu oraz ich zapisu: link.

Działalność naukowa

Publikacje
Działalność naukowa
Publikacje
Patenty
Działalność naukowa
Patenty
Projekty
Działalność naukowa
Projekty
Inne
Działalność naukowa
Inne

Działalność dydaktyczna

Dla studentów
Działalność dydaktyczna
Dla studentów
Konsultacje
Działalność dydaktyczna
Konsultacje
Inne
Działalność dydaktyczna
Inne