Adam Chudecki

Adam Chudecki

dr hab. inż.

Kraj
Polska
Miasto
Łódź
Afiliacja
CMF, Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki – Prorektor ds. Kształcenia

O mnie

PROFIL ZAINTERESOWAŃ NAUKOWYCH, LISTA PUBLIKACJI, PROPONOWANY TEMAT ROZPRAWY DOKTORSKIEJ:

link

______________________________________________________________________________________

E-MAIL: 

adam.chudecki@p.lodz.pl

______________________________________________________________________________________

KONSULTACJE:

Konsultacje w semestrze zimowym roku akademickiego 2024/25 odbywają się w poniedziałki w godzinach 19:00-20:30 w Akwarium w pokoju 504.


UWAGA: Konsultacje w dniu 12.XI.2024 zostają odwołane.

______________________________________________________________________________________


KURSY PROWADZONE W SEMESTRZE ZIMOWYM 2024/25:

Planowanie Przestrzenne 2024/25 zima, wykład, piątek 8-10

Planowanie Przestrzenne 2024/25 zima, laboratorium, wtorek 10-12

Informatyka 2024/25 zima, laboratorium, wtorek 8-10

Informatyka 2024/25 zima, laboratorium, czwartek 8-10

Informatyka 2024/25 zima, laboratorium, czwartek 10-12

Informatyka 2024/25 zima, laboratorium, piątek 10-12

Elektronika i Telekomunikacja 2024/25 zima, laboratorium, środa 8-10

Architektura 2024/25 zima, laboratorium, poniedziałek X1, 8-10

Architektura 2024/25 zima, laboratorium, poniedziałek X2, 8-10  

Architektura 2024/25 zima, laboratorium, poniedziałek X2, 10-12 



_____________________________________________________________________________________

WAŻNE UWAGI:

Niektóre pytania studentów (zadane poprzez e-mail bądź chat na platformie MS-Teams) są ignorowane. Z zasady nie odpowiadam na:

  • pytania dotyczące szczegółów sprawozdań z laboratoriów lub szczegółów problemów poruszanych na wykładach - w tym celu proszę zgłaszać się na konsultacje.
  • pytania, na które jednoznacznie odpowiada Regulamin Studiów na PŁ, karta przedmiotu, Regulamin Laboratorium Fizyki CMF lub wytyczne ogólne i szczegółowe zamieszczone na moim profilu.
  • pytania dotyczące zasad zaliczeń lub ilości terminów poprawkowych (kwestie te jednoznacznie wyjaśnia karta przedmiotu i zostały one w szczegółach omówione na pierwszym wykładzie lub pierwszych zajęciach laboratoryjnych).
  • pytania, na które odpowiedź można znaleźć na moim profilu.

Przepisywanie ocen cząstkowych:

  • Studenci ubiegający się o przepisanie oceny cząstkowej (z laboratorium lub z wykładów) są zobowiązani do zgłoszenia się na pierwszy lub drugi wykład w semestrze, oraz (koniecznie!) kontakt e-mailowy (w e-mailu proszę przedstawić swoją sytuację, umieścić odnośniki do karty ECTS przedmiotu, na podstawie którego wnosi się o przepisanie oceny oraz przekazać dowód zaliczenia przedmiotu i ocenę, jaką się uzyskało). Brak kontaktu e-mailowego oznacza brak przepisania oceny. Proszę pamiętać, że ocena cząstkowa z przedmiotu nie jest przepisywana automatycznie. Każdy wniosek o przepisanie oceny jest oceniany indywidualnie. 

Przepisywanie ocen pełnych:

  • Decyzję o przepisaniu pełnej oceny z przedmiotu podejmuje jedynie Prodziekan do spraw studenckich na danym wydziale.

_____________________________________________________________________________________

Generalne zasady uczestniczenia i zaliczenia laboratoriów z fizyki (wspólne dla wszystkich kierunków)

  • Aby zaliczyć laboratorium, należy:

    1. Wykonać wszystkie planowane doświadczenia
    2. Zaliczyć wszystkie sprawozdania
    3. Zaliczyć testy z opracowywania danych doświadczalnych
    4. Zaliczyć ćwiczenia w trybie flipped education (dwa dla laboratoriów 12-ćwiczeniowych, jedno dla laboratoriów 6-ćwiczeniowych).
  • Pierwsze sprawozdania są zespołowe (sześć dla laboratoriów 12-ćwiczeniowych, trzy dla laboratoriów 6-ćwiczeniowych). Oznacza to, że sprawozdanie wykonuje grupa i ocena jest wspólna dla wszystkich członków grupy.  Pozostałymi sprawozdaniami (sześcioma dla laboratoriów 12-ćwiczeniowych, trzema dla laboratoriów 6-ćwiczeniowych) członkowie danego zespołu dzielą się w proporcjach 2-2-2 (dla laboratoriów 12 ćwiczeniowych) lub 1-1-1 (dla laboratoriów 6 ćwiczeniowych). Sprawozdanie takie wykonywane jest przez jednego członka zespołu i ocena idzie tylko na jego konto.
  • Podczas przygotowywania sprawozdania, proszę zwrócić uwagę na następujące elementy:

    1. Syntetyczny opis przeprowadzonego doświadczenia.
    2. Tabela z wynikami pomiarów i właściwymi jednostkami.
    3. Prawidłowy wykres z opisanymi prawidłowo osiami, jednostkami, dopasowaną krzywą i współczynnikami krzywej z odpowiednimi jednostkami.
    4. Obliczenia z prawidłowymi jednostkami.
    5. Prawidłowo zapisany wynik końcowy.
    6. Wnioski końcowe (najważniejszy punkt sprawozdania).
  • Nieobecność na zajęciach trzeba odrobić w przedostatnim lub ostatnim tygodniu semestru. Osoba odrabiająca ćwiczenie przygotowuje z niego oddzielne sprawozdanie. W trakcie semestru można mieć co najwyżej dwie nieobecności. Nie wprowadza się rozróżnienia między nieobecnością usprawiedliwioną i nieusprawiedliwioną.
  • Usunięcie grupy lub studenta z zajęć może mieć miejsce, gdy stwierdzi się

    1. Całkowity brak wiedzy na temat wykonywanego ćwiczenia.
    2. Nieprzygotowanie do flipped education.
    3. Użycie telefonu komórkowego w celach innych, niż dydaktycznie uzasadnione (przez "dydaktycznie uzasadnione" rozumie się przejrzenie instrukcji do ćwiczenia bądź użycie kalkulatora).
    4. Rażące złamania przepisów pracowni i przepisów BHP (np.: spożywanie posiłków na laboratorium, picie napojów, inne zachowania zagrażające bezpieczeństwu swojemu i innych studentów, pojawienie się na laboratorium pod wpływem alkoholu lub środków psychoaktywnych).
  • Jeśli stwierdzi się oszustwo (sprawozdanie ściągnięte z sieci, zafałszowane pomiary, itd.) ćwiczenie uznaje się za niewykonane a grupa musi je odrobić podczas terminu odróbkowego.
  • Niedostarczenie sprawozdania w terminie (czyli tydzień po wykonaniu ćwiczenia (dla laboratoriów 12 ćwiczeniowych) lub dwa tygodnie po wykonaniu ćwiczenia (dla laboratoriów 6 ćwiczeniowych)) skutkuje wystawieniem oceny 0.
  • Trzykrotne niezaliczenie sprawozdania z tego samego ćwiczenia (czyli trzykrotne uzyskanie oceny 0 lub oceny 2) skutkuje koniecznością jego powtórzenia. 
  • Wszystkie oceny cząstkowe liczą się do średniej.

______________________________________________________________________________________

PRZYDATNE MATERIAŁY DYDAKTYCZNE:


W szczególności proszę zapoznać się z filmem w którym omawiany jest problem zaokrąglania wyniku i błędu oraz ich zapisu: link.

Działalność naukowa

Publikacje
Działalność naukowa
Publikacje
Patenty
Działalność naukowa
Patenty
Inne
Działalność naukowa
Inne

Działalność dydaktyczna

Dla studentów
Działalność dydaktyczna
Dla studentów
Konsultacje
Działalność dydaktyczna
Konsultacje
Inne
Działalność dydaktyczna
Inne